Září 2013

  • Kamil na Nürburgringu
  • Nové Volvo FH
  • Silk Way Rally
  • Dodge Weapon Carrier
  • Iveco Urbanway


    V letním vydání Truck magazínu jsme vám představili projekt „Řídím dobře“, který by měl podle jeho zakladatelů výrazně přispět k snížení nehodovosti na našich silnicích. Myšlenka je jednoduchá – firma, která se bude projektu účastnit, nalepí na svoje vozy samolepku s logem a kódem. Logo všem okolo jasně říká, že dotyčný řídí dobře, že mu prostě ohleduplné chování při řízení není lhostejné. Zachránily by se tak prý mnohé lidské životy a ušetřilo by se za opravy, nemocenské nebo třeba ušlý zisk.  Že takové představy nemusejí být utopie, dokazuje zapojení prvních velkých společností do tohoto projektu. Jde například o firmu Veolia, které se projekt líbil hned od začátku. A také o Jihotrans a Busline. I Sdružení dopravců ČESMAD Bohemia pomáhá, jak se dá. Tyto společnosti věří, že samolepka na autě není žádná další „pakárna“, ale otázka profesionální cti. Jsme velmi zvědaví, jak se bude tento projekt vyvíjet dál a samozřejmě bychom byli rádi, kdyby se na našich cestách skutečně změnily poměry k lepšímu.V létě se událo mnoho zajímavých věcí. Jednou z nich byla cesta dalšího výherce naší letní soutěže na německý Nürburgring. Kamil byl z toho nenadálého štěstí tak zkoprnělý, že v první chvíli ani nevěděl, zda chce jet takovou dálku. Vždyť bydlí v Mostě a závody tahačů má za humny. Po pár minutách si ale uvědomil, že ho čeká poměrně neobvyklý zážitek, a rozhodl se, že na proslulý závod ME tahačů a velkou truckerskou show s týmem Buggyra přece jen pojede. O tom, jak se mu to nakonec líbilo, se dočtete v naší reportáži na str. 20 až 25. Nezapomněli jsme ani na pravidelné rozhovory s řidičem a také manažerem velké společnosti, naše pozvání přijali Martin Říha a výkonný ředitel DKV Euro Service Ondřej Pavlík.

    Po delší době se nám ozvala naše spolupracovnice a kamarádka Jolana. Má nové zaměstnání, ve kterém je spokojená. A jestli si myslíte, že kontejnery vozí jen chlapi, tak se mýlíte.

    Jak jste si všimli na titulní straně, vévodí jí krásné Volvo FH. I u nás už můžeme díky firmě DV-Trans vidět novou FH16 s výkonem 750 koní. Jednatelé ho koupili pro svého řidiče, který je u nich od samotného počátku. Kromě toho najdete v časopisu přehledný popis, jak vlastně takové Volvo FH vzniká. A podobně jako tato novinka plná nových technologií, tak i jiní výrobci trucků přicházejí se stále novými dokonalejšími systémy na podporu řízení. Skoro to vypadá, že řidiči už nebudou brzo třeba. Na to, co tyto systémy všechno dovedou, se zaměřil náš další spolupracovník Ing. Branko Remek.

    Jelikož se blíží dvě velké výstavy autobusů – Kortrijk a Czechbus, podívali jsme se také tímto směrem. Iveco Bus přichází s novým městským autobusem Urbanway, Isuzu zase s  modelem New Novo Ultra, malým autobusem střední třídy.

    V Rusku se v létě trénovalo na Dakar. Napínavá Silk Way Rally posloužila českým posádkám k testování nové techniky. Konkurence mezi našimi jezdci roste, slavné české stáje z ME tahačů na okruzích – Buggyra i MKR Technology pomáhají s přípravou motorů konkurenčním stájím, což má trochu pikantní příchuť.

    Ale pojďme dál, náš kamarád Petr Hošťálek, se po delším čase stráveném s Auty českých dědů vydal pro změnu do Ameriky, odkud se k nám dostaly po válce slavné Dodge WC 51.

    Nezapomněli jsme ani na pravidelné reportáže ze závodů tahačů a z truck trialu.

    Na závěr vás chci ještě upozornit na zajímavý lehký užitkový vůz Ford Transit Custom. Jsme zvyklí na ledascos, ale takový komfort jsme nečekali. Prý by s ním nepohrdnul ani James Bond.

    Mějte se pěkně a za měsíc zase na shledanou

    Roman Řepa
    šéfredaktor


Komentáře nejsou povoleny.