Listopad 2013

  • Josef Masopust
  • Nové FMX dokáže „řídit“ i křeček
  • Busworld Kortrijk ovládla Setra
  • TRACTOMAS lokomotiva na kolech
  • Tatra 81 poslední vodník z Kopřivnice
    Milí čtenáři!Je dobojováno. ME tahačů zná svého vítěze i svého velkého poraženého. Potřetí na stupeň nejvyšší vystoupil Němec Jochen Hahn, který porazil Antonia Albaceteho ze Španělska až v posledním závodě sezony o pouhých pět bodů. Albacete přitom měl již letos šanci vstoupit do jezdecké dvorany slávy, neboť mohl získat titul počtvrté, což se dosud žádnému pilotovi nepodařilo. Teď jsou na tom oba stejně a příští rok bude jistě zajímavý. Chci tímto poblahopřát Davidu Vršeckému k celkovému pátému místu, byl letos nejlepší z českých závodníků, a doufejme, že se mu podaří se dostat příště ještě o nějaké to místo dopředu.
    V listopadovém čísle najdete jak zhodnocení sezony a reportáže z posledních dvou závodů, tak rozhovor právě s Davidem. A jako vždy se dozvíte mnoho zajímavého ze zákulisí.
    Mám velkou radost, že se nám také podařilo pohovořit s fotbalovou legendou, Josefem Masopustem. Držitel Zlatého míče má dokonce v Praze 6 svoji sochu.
    I další rozhovor byl velmi inspirativní, Milan Verner toho za volantem náklaďáků zažil za léta cestování po Evropě a Rusku dost a dost, a jeho příhody zní někdy až neuvěřitelně.
    Docela by mě zajímalo, kolik z vás už slyšelo o Tractomasu – lokomotivě na kolech, supertěžkém tahači z produkce společnosti Nicolas.
    V druhé polovině října se uskutečnila největší výstava autobusů na světě – Busworld v Kortrijku. Reportáž z veletrhu pro nás připravila naše dlouholetá kamarádka a spolupracovnice, Dagmar Braunová. Titul „Coach of The Year 2014“ patří vozidlu Setra ComfortClass 500.
    Truckery bude jistě zajímat, že se rozrostla síť hlídaných parkovišť a služeb pro řidiče o další vlaštovku. Ve Verušičkách vyrostlo nové Truck Centrum R6. V Autech našich dědů nám Petr Hošťálek připomene „posledního vodníka“ z Kopřivnice, Tatru 81.
    Nezapomněli jsme ani na další informace. Víte, že i křeček dokáže řídit nové terénní Volvo FMX? A že v Tatře je nový ředitel, který ji chce co nejdříve vrátit na výsluní? Jeho recept je specializovat se na malé, vysoce účinné a manévrovatelné série speciálních vozidel do těžkého terénu. Společnost Goodyear zase představila dvě nové řady pneumatik pro nákladní vozidla KMAX a FUELMAX, které mají až o 35 % lepší kilometrový proběh a o 10 % nižší valivý odpor ve srovnání s předchůdkyněmi.
    A takhle by šlo ještě chvilku pokračovat. Koukněte se na nový VW Amarok Canyon, na Peugeoty 4×4 nebo na Mistrovství ČR dopravců v jízdě na horských kolech.
    Na závěr chci ještě srdečně pogratulovat Tomáši Hořčičkovi, vítězi soutěže Driverʹs Fuel Challenge, kterou pořádá společnost Volvo Trucks, za výtečnou reprezentaci v evropském finále, kde skončil druhý v úsporné jízdě. O jeho cestě až na vrchol českého finále se dozvíte v listopadu, reportáž z chorvatského okruhu Grobnik přineseme pak v prosinci.
    Teď už mi zbývá jen rozloučit se s vámi. Ať se vám daří a vždy dobře dojedete domů.

    Roman Řepa
    šéfredaktor


Komentáře nejsou povoleny.