Březen 2016

  • DRAKE TRAILER
  • Interview s Tomášem Vrátným a Martinem Macíkem
  • Kapotová klasika MAN 735 L1
  • VELKÁ SOUTĚŽ O NÜRBURGRING

    Milí čtenáři!
    Postihla nás v redakci smutná událost. Po dlouhé nemoci nás opustila naše kamarádka a spolupracovnice, dlouholetá šéfredaktorka Busportálu, paní Dagmar Braunová. Budeme na ní vzpomínat v dobrém a bude nám chybět její humor a milá povaha. Rodině chceme tímto vyjádřit naši upřímnou lítost nad utrpěnou ztrátou.
    Březnové vydání se nám z výše uvedených důvodů nepřipravovalo lehce, ale je to naše práce a vy – čtenáři za naše rozpoložení nemůžete. Snažili jsme se, aby se Vám březnový Truck magazín líbil a abyste v něm našli, co vás bude bavit.
    V minulém čísle jsme se věnovali hlavně šílenství jménem Dakar, a protože množství účastníků z České republiky naprosto překonává rozsah jednoho vydání, i nyní se k proslulé rallye vracíme. K rozhovoru jsme pozvali dva významné české závodníky – Tomáše Vrátného a Martina Macíka. A navíc jsme pro vás připravili fotoreportáž o věcech, které k rallye také neodmyslitelně patří, ale kterých si v hektických dnech závodu všimne jen málokdo.
    V Kulturním servisu navíc najdete speciální knihu, kterou po dlouhých deseti letech vydala Tatra Trucks a která nese název „Tatra v hlavní roli“. Mapuje se v ní uplynulých třicet let soutěžení na světových motoristických akcích.
    Dakaru se budeme věnovat i v dalších číslech a máte se na co těšit. Minule jsme zpovídali legendárního navigátora Josefa Kalinu, který pomohl Jaroslavu Valtrovi k osmému místu na letošním Dakaru, a tehdy to vypadalo, že jel tento strašně těžký závod letos naposledy. Nyní je ale skoro jisté, že pojede znovu. S kým, to vám prozradíme v dalších číslech. Změny však nebudou jen v rallye, ale i v ME tahačů na okruzích. Česká stáj Buggyra by měla dostat novou závodnickou krev, takže i tady nás čeká mnoho novinek.
    Březnové vydání je však plné i dalších zajímavostí. Jak jste si jistě všimli, na titulce máme speciální trailer od australské firmy Drake, o které zjišťoval podrobnosti náš spolupracovník Jirka Fiala. A ze svých toulek po Evropě navíc přivezl pěkné fotky kamionů, které daly vzniknout zamyšlení na téma, proč u nás nejezdí tak barevné kamiony, jako třeba ve Skandinávii.
    Již tradičně doporučuji Auta našich dědů, kde se Petr Hošťálek podíval na zoubek MANu 735 L 1, který se vyráběl krátce v druhé polovině padesátých let.
    Více vás už dnes nebudu unavovat. Přeji hezké jaro a vše dobré.
    Roman Řepa
    šéfredaktor

Komentáře nejsou povoleny.