ŘÍJEN 2016

  • SCANIA TRUCK OF THE YEAR 2017
  • Rozhovor s Františkem Vojtíškem
  • Nejúspornějši řidič světa je ČECH!
  • „ANDULA” PRAGO AN-4



    Milí čtenáři!Opět po dvou letech jsme se vydali do severoněmeckého Hannoveru, tentokrát na již 66. ročník největšího evropského a zřejmě i světového veletrhu dopravy a logistiky IAA Nutzfahrzeuge. A zase jsme přivezli spoustu materiálů, o které se s vámi chceme v následujících měsících podělit.Zažili jsme velkolepou show Daimleru, na které byl představený rozvážkový, naprosto tichý, Mercedes-Benz Urban eTRUCK, dále Mercedes-Benz Future Bus, o kterém jsme podrobněji informovali už v září, a Mercedes-Benz Vison Van se dvěma drony na střeše, řízený pouze joystickem. Podrobnosti připravujeme, snad se vše vejde již do příštího čísla.Zúčastnili jsme se také tradičního vyhlášení soutěží International Truck, Bus a Van of the Year. Jak jsme předpokládali, první kategorii ovládla nová Scania řady S, v autobusech vyhrál poprvé v historii polský Solaris s vozem Urbino 12 electric. A v dodávkách triumfoval nový, ještě sériově nevyráběný, VW Crafter. To vyvolalo mezi některými kolegy velké pozdvižení, protože favorizovali francouzské soupeře Peugeot – Citroën. Rozdíly v bodech byly nakonec docela těsné.Kromě toho jsme na výstavišti navštívili i české zástupce, popovídali jsme si s technickým ředitelem Tatry, Radkem Smolkou, zašli jsme do poměrně velkého zázemí společnosti EWT, kde jsme pozdravili spolumajitele, Michala Žižáka, který své firmy úspěšně vede již 20 let. Podívali jsme se i do expozice SORu Libchavy na jeho prototyp 100% nízkopodlažního elektrobusu.Jsme rádi, že se nám v předstihu podařilo začátkem září vidět novou Scanii S i se v ní trochu svézt, motory mají velmi tichý chod a převodovka Scania Opticruise podle nás pracuje prostě báječně. V říjnovém čísle se zaměřujeme hlavně na kompletně novou kabinu.

    Do tohoto vydání se nám dostala jen část věcí, výstava se totiž konala od 22. do 29. září, právě v době uzávěrky, ale určitě to doženeme.

    Teď už mám radostnou povinnost ohlásit jeden velký úspěch českých profesionálních řidičů. Tomáš Horčička totiž vyhrál světové finále soutěže Volvo Trucks Drivers’ Fuel Challenge 2016 ve švédském Göteborgu po skutečně famózním výkonu, když všechny jeho tři časy byly lepší, než referenční čas minulého vítěze z roku 2014. Tomášovi moc gratulujeme a děkujeme mu za skvělou reprezentaci České republiky. Již, když jsme s ním byli na regionálním finále v Chorvatsku v roce 2013, kde skončil těsně druhý, jsme tušili, že jeho velké chvíle ještě přijdou.

    A když už jsme u českých reprezentantů, zajeli jsme se na okruh do Mostu podívat za Frankiem Vojtíškem, kterého málem přizabil na Hungaroringu domácí Norbert Kiss. Tento nefér zákrok, který způsobil našemu jezdci zdravotní problémy, zničil mu auto a odstavil ho z domácích závodů v Mostě, nebyl nijak zvlášť potrestán. Z toho jsme byli značně rozmrzelí, protože to není dobrá cesta, kudy by se závody měly ubírat. Měl být podle nás minimálně vyloučen ze závodu. A když už jsme si s Františkem tak pěkně popovídali, vznikl z toho rozhovor do říjnového Truck magazínu. Kromě tohoto povídání jsme připravili také reportáže z tří závodů ME tahačů na okruzích – z již zmiňovaných maďarského a českého okruhu a také ze závodu v belgickém Zolderu. Motor sportu jsme se vůbec věnovali hodně – ať už to byla Baja Poland, dva truck trialy – v tom evropském nás potěšila posádka Bohumír Čáp a Kateřina Ventluková, která nakonec vybojovala evropský titul. Opět ze srdce blahopřejeme. Buggyra zase „vyučovala“ v Číně.

    Závěrem chci ještě připomenout reportáž o další rodině Nadace Truck HELP, návrat starého dakarského speciálu do ČR a hlavně naši pýchu Auta našich dědů. Náš kamarád Petr Hošťálek zavzpomínal na Pragu AN-4, řečenou „Andula“.

    Doufám, že budete spokojeni. Mějte se pěkně a příjemné čtení.

    Roman Řepa

    šéfredaktor


Komentáře nejsou povoleny.