1 titulka - leden a únor 2020

Leden a únor 2020 – dvojčíslo

1 titulka - leden a únor 2020

Milí čtenáři!

Doufám, že jste prožili příjemné a klidné Vánoce a že nový rok 2020 začal přesně podle vašich představ. Držíte v ruce první číslo Truck magazínu v tomto roce a je možné, že jste ho obdrželi s již tradiční přílohou – diářem pro truckery. Diář není tentokrát v celém nákladu, ale v části, která se bude distribuovat na vybraných čerpacích stanicích a v trafikách. Jakmile seznam míst od PNS dostaneme k dispozici, tak ho uveřejníme na našich webových stránkách, abyste si mohli vybrat, zda chcete koupit jen samotný časopis, nebo variantu s diářem. Doufám, že se vám bude diář líbit, snažili jsme se, aby vás jeho již dvanácté vydání co nejvíc potěšilo a dobře vám sloužilo. Není to žádná legrace dát všechno dohromady – sehnat finance na tisk, vymyslet a vytvořit slovníčky v mnoha jazycích, přidat další užitečné informace a udělat správně celé kalendárium, do kterého opět můžete psát poznámky podle potřeby. Moc nás těší váš zájem. A samozřejmě uvítáme, pokud nám pošlete svoje rady a připomínky, co by se na našem diáři dalo ještě případně zlepšit.

Teď ze zcela jiného soudku. Ještě se chci na chvilku vrátit na konec loňského roku. Po deseti hodinách vyjednávání se totiž nad ránem 12. prosince Rada a Evropský parlament dohodly na kompromisu u Balíčku mobility, který se projednává skoro tři roky (předložen byl koncem května 2017). Dohodu ještě musí formálně potvrdit Rada a EP na plenární schůzi někdy teď po Novém roce.

Podle mluvčího Sdružení Česmad Bohemia, Martina Felixe, je obsah dohody vítězstvím kompromisní cesty prosazované českou stranou, která v první řadě znamená, že silniční dopravci nebudou spadat pod vysílací směrnici při všech bilaterálních ani tranzitních přepravách. Mimo směrnici jsou i třetizemní přepravy, které bude možné udělat až dvě na cestě zpět do domovské země, naopak pod směrnici bude spadat plně kabotáž a cokoliv nad rámec výše uvedeného. Do domovského státu se vozidla musí vrátit do osmi týdnů.

Změna nastane v povinnosti instalace digitálních tachografů, která bude nově platit pro vozidla v mezinárodní přepravě již od 2,5 tuny.

Nejdůležitějším pozitivem je, že naši dopravci po přijetí Balíčku nebudou muset čelit v každém zemi jiným předpisům pro vysílání, jakým je dnes například německý MiLoG, francouzský Loi Macron apod. Přijaté kompromisní návrhy jistě nejsou dokonalé, ale v zájmu dohody je akceptujeme, i když jisté překážky mezinárodní silniční dopravě přinesou, dodal Martin Felix.

Poděkování za dosažení dohody patří týmu stálého zastoupení České republiky v EU, tj. velvyslanci Jaroslavu Zajíčkovi a dopravnímu atašé Zdeňku Čechurovi. Velký kus práce zde odvedly europoslankyně Kateřina Konečná a Radka Maxová, stejně jako v minulém volebním období europoslankyně Martina Dlabajová a Michaela Šojdrová. Díky patří i Pavlu Teličkovi a tehdejšímu ministru dopravy Danu Ťokovi a jeho kolegům.

Na závěr chci ještě připomenout, že letos se jede dakarská rallye v úplně nové destinaci – v zatím dost uzavřené Saúdské Arábii. Jsme velmi zvědaví, s jakou se naše týmy vrátí domů? Doufáme, že budou dobře reprezentovat. O přípravách na soutěž se samozřejmě dočtete uvnitř čísla.

Teď už mi zbývá se jen rozloučit. Mějte se pěkně a dávejte na sebe pozor.

Roman Řepa

šéfredaktor

 


Komentáře nejsou povoleny.