Aktuální číslo

Milí čtenáři!

Říká se, že je prý lepší dvakrát vyhořet, než se jednou stěhovat. Po zážitku, který se nám nedávno stal, musím říct, že je to pěkná pitomost. V budově, kde máme redakci, totiž na konci února hořelo. Nebylo to dlouho, naštěstí jen pár minut, ale škody jsou zatím odhadnuty na více než pět milionů korun – jen na budově.

Pro nás to byla doslova katastrofa. Nejen, že nám shořel server s daty a se zálohami, přestal nám jít firemní internet a museli jsme se na nějakou, zatím nevíme, na jak dlouhou dobu, vystěhovat. Mraky mastného popela nám navíc zničily počítače, laserovou tiskárnu, skener, prostě vše potřebné pro výrobu časopisu. A to jsme měli ještě kliku. Kdyby vybouchnul plyn, tak nám po práci zbyl akorát kráter.

Nejprve to vypadalo, že časopis vůbec nevydáme, ale zatnuli jsme zuby. Jsem na svoje kolegyně a kolegy velmi hrdý, protože díky jejich úsilí nakonec březnové vydání, sice s určitým zpožděním, ale přece jen vyšlo. A vy si ho tedy můžete otevřít a začíst se do materiálů, které jsme pro vás připravili.

A je toho docela hodně. Naše redaktorka Naďa přijala pozvání svého kamaráda Kolji, který řídí kamion na Ukrajině, a vydala se s ním na kratší cestu po tamních, ne vždy zrovna ideálních, silnicích. Další zajímavý materiál je ze Saúdské Arábie, kam se vypravil náš přispěvatel, kamioňák Martin, za volantem asistenčního vozu Volvo 6×6 v barvách Valtr Racing Teamu.

Přinášíme vám také čerstvou novinku z Německa. Daimler se chystá rozdělit na dvě samostatné části – v budoucnu budou odděleně fungovat Mercedes-Benz a Daimler Truck.

Když už jsme u Mercedesu, na Autodromu Most proběhlo nedávno školení profesionálních řidičů společnosti Mercedes-Benz Trucks, kteří se tu učili zvládat krizové situace. My tyto aktivity velmi podporujeme. Obě firmy totiž také úzce spolupracují s naší Nadací Truck HELP, která se stará o pozůstalé po řidičích profesionálech, kteří zahynou při výkonu svého povolání. Jakékoli profesní zlepšení byť jen jednoho dalšího řidiče přispívá k větší bezpečnosti na našich cestách, což velmi vítáme.

K dalším tématům se nebudu nijak podrobněji vyjadřovat, ale jen je v rychlosti zmíním: Volvo I-Shift slaví 20 let na trhu, kde si tato převodovka oprávněně vydobyla velmi silnou pozici. Brexit výrazně změnil podobu dopravy zboží z kontinentu na ostrovy a naopak. I o tom si můžete přečíst v březnovém vydání našeho Truck magazínu.

Teď už je čas se rozloučit. Přeji vám všem dobré zdraví, to je základ všeho. Očkování už se rozbíhá, do republiky se dostaly i nějaké nové léky na covid, stejně jako se zkouší některé, už na trhu dlouho dostupné, i když původně na jiné nemoci. Budeme si tedy držet palce, ať s nastupujícím jarem přijde opět doba, kdy všechno bylo takříkajíc normální.

Roman Řepa                                                                                                                              

šéfredaktor






Komentáře nejsou povoleny.