- S výherkyní na Nürburgringu
- Znovuzrození značky Avia
- Pekelná Silk Way Rally
- Lehký náklaďák Praga L
Milí přátelé!
Doufám, že jste si našli o prázdninách čas na své blízké a zažili s nimi hezké chvilky. My jsme rádi, že přesně to se podařilo dětem a maminkám z nadace Truck HELP, které mohly alespoň na chvilku zapomenout na nepřízeň osudu, která je potkala. Vyrazily totiž společně na týden do Itálie k moři a vypadaly spokojeně, což nás těší.My jsme jako obvykle absolvovali na začátku prázdnin cestu na německý Nürburgring. I když už jsme tam byli mnohokrát, nikdy se nám to neomrzí. Zvlášť, když s námi pokaždé jede jiný výherce naší velké letní soutěže. Vlastně výherkyně. Podruhé za dobu, co soutěž pořádáme, vyhrála dívka a narušila tak jednolitou řadu mužských výherců. Lenka není truckerka, ale vše okolo náklaďáků miluje. Tak doufáme, že se jí zdejší truckerská show a mistrovství Evropy tahačů na okruzích líbilo stejně jako nám. Program jsme se snažili připravit pestrý, což můžete vidět v naší fotoreportáži.V létě se jela Silk Way Rally. Co do těžkosti, ji mnozí považují za vůbec nejdrsnější závod na světě. Martinovi Kolomému se evidentně líbila, i když nakonec nedopadl podle svých představ. Ještě méně se dařilo Aleši Lopraisovi, který soutěž nedokončil.
To samozřejmě nebyla jediná událost v motoristickém sportu, která se v červenci a srpnu konala. A z mnoha z nich vám přinášíme reportáže, byli jsme na tahačích na Slovakia ringu, pořádali se dvě Baji, jezdci Buggyry se vydali soutěžit již tradičně do Číny a vedli si jako obvykle velmi dobře.
Ke čtení jsme připravili i jiná témata, Avia vstává z mrtvých, podařilo se to celkem nedávno Tatře, doufejme, že i druhá naše tradiční automobilka se vzchopí a svoji šanci na pokračování své existence nepromarní. Ještě chci doporučit druhou část naší poznávací cesty za mimořádnými osobnostmi české techniky a vojenské historie, vypravíme se po stopách štábního kapitána Josefa Šramla, jednoho z průkopníků motorizace Československé armády a nauky útočné vozby, od jehož narození letos uplynulo 120 let. S jeho životním příběhem jsou nedílně spojeny vývoj a výroba legendárního lehkého tanku ČKD – Praga LT vz.38 a také vývoj doprovodných rychlých terénních nákladních vozidel Praga RV. Když už jsme u historie, v Autech našich dědů najdete Pragu L, takže doufám, že budete spokojeni.
Mějte se pěkně a jezděte s rozvahou.
Roman Řepa
šéfredaktor
Aktuální číslo
Milí čtenáři!
Říká se, že je prý lepší dvakrát vyhořet, než se jednou stěhovat. Po zážitku, který se nám nedávno stal, musím říct, že je to pěkná pitomost. V budově, kde máme redakci, totiž na konci února hořelo. Nebylo to dlouho, naštěstí jen pár minut, ale škody jsou zatím odhadnuty na více než pět milionů korun – jen na budově.
Pro nás to byla doslova katastrofa. Nejen, že nám shořel server s daty a se zálohami, přestal nám jít firemní internet a museli jsme se na nějakou, zatím nevíme, na jak dlouhou dobu, vystěhovat. Mraky mastného popela nám navíc zničily počítače, laserovou tiskárnu, skener, prostě vše potřebné pro výrobu časopisu. A to jsme měli ještě kliku. Kdyby vybouchnul plyn, tak nám po práci zbyl akorát kráter.
Nejprve to vypadalo, že časopis vůbec nevydáme, ale zatnuli jsme zuby. Jsem na svoje kolegyně a kolegy velmi hrdý, protože díky jejich úsilí nakonec březnové vydání, sice s určitým zpožděním, ale přece jen vyšlo. A vy si ho tedy můžete otevřít a začíst se do materiálů, které jsme pro vás připravili.
A je toho docela hodně. Naše redaktorka Naďa přijala pozvání svého kamaráda Kolji, který řídí kamion na Ukrajině, a vydala se s ním na kratší cestu po tamních, ne vždy zrovna ideálních, silnicích. Další zajímavý materiál je ze Saúdské Arábie, kam se vypravil náš přispěvatel, kamioňák Martin, za volantem asistenčního vozu Volvo 6×6 v barvách Valtr Racing Teamu.
Přinášíme vám také čerstvou novinku z Německa. Daimler se chystá rozdělit na dvě samostatné části – v budoucnu budou odděleně fungovat Mercedes-Benz a Daimler Truck.
Když už jsme u Mercedesu, na Autodromu Most proběhlo nedávno školení profesionálních řidičů společnosti Mercedes-Benz Trucks, kteří se tu učili zvládat krizové situace. My tyto aktivity velmi podporujeme. Obě firmy totiž také úzce spolupracují s naší Nadací Truck HELP, která se stará o pozůstalé po řidičích profesionálech, kteří zahynou při výkonu svého povolání. Jakékoli profesní zlepšení byť jen jednoho dalšího řidiče přispívá k větší bezpečnosti na našich cestách, což velmi vítáme.
K dalším tématům se nebudu nijak podrobněji vyjadřovat, ale jen je v rychlosti zmíním: Volvo I-Shift slaví 20 let na trhu, kde si tato převodovka oprávněně vydobyla velmi silnou pozici. Brexit výrazně změnil podobu dopravy zboží z kontinentu na ostrovy a naopak. I o tom si můžete přečíst v březnovém vydání našeho Truck magazínu.
Teď už je čas se rozloučit. Přeji vám všem dobré zdraví, to je základ všeho. Očkování už se rozbíhá, do republiky se dostaly i nějaké nové léky na covid, stejně jako se zkouší některé, už na trhu dlouho dostupné, i když původně na jiné nemoci. Budeme si tedy držet palce, ať s nastupujícím jarem přijde opět doba, kdy všechno bylo takříkajíc normální.
Roman Řepa
šéfredaktor
Nadace Truck HELP
Společnost Truck & Bus Media, s.r.o. podporuje nadaci Nadace Truck HELP. Nyní můžete přispět dětem nadace i Vy.Odešlete DMS na číslo 87 777 ve tvaru DMS TRUCKHELP v celkové hodnotě 30 Kč a 29 Kč bude přičteno na účet nadace.